SLAPELOOSHEID

We kunnen drie vormen van slapeloosheid onderscheiden: moeilijk inslapen, niet goed doorslapen en te vroeg wakker worden. Wanneer e.e.a. langer dan een aantal dagen duurt kan slapeloosheid chronisch worden en zeer nadelig werken op het welzijn. Insomnie – mooi wooord voor slapeloosheid – komt relatief vrij vaak voor door omstandigheden van buiten af zoals licht- en geluidshinder, medicijngebruik, maar ook door spanningen op het werk of in de privésfeer, depressie, lichamelijke klachten te veel koffie, tabak of alcohol.

Behandeling: Een meerderheid van mensen met een slaapprobleem vertrouwt op slaaptabletten en kalmerende middelen zoals bijv. temazepam. Verslaving ligt evenwel op de loer en het effect wordt vaak na enkele weken al minder.

Wat kunnen we zelf doen: Zorg dat de slaapkamer donker en koel is; weg met televisie en computer. Na drie uur voor het slapen gaan geen cafeïne en zware maaltijden. Neem een beker warme melk ongeveer een kwartier voor je te ruste te leggen. Minimaal een half uur per dag wandelen, ontspanningsoefeningen doen en sporten vroeg in de avond.

SCUSSLERCELZOUTENTHERAPIE. De zouten kunnen zonder probleem over een langere tijd worden ingenomen en zijn in de regel zeer doeltreffend. Hoofdmiddel in deze is Magnesium fosfor, In de middag en ’s avonds 4 tabletten op zuigen en vlak voor het naar bed gaan 10 tabletten oplossen in een glas warm water en met kleine slokjes opdrinken in ca. 10 minuten. ( slokje even in de mond houden ). Dit is DE REMEDIE VOOR SLECHT INSLAPEN. Is doorslapen een probleem dan nemen we iedere dag – in de morgen, middag en avond – twee tabletten Calc.fosfor. Soms moeten we meeer zouten toevoegen al naar gelang de individuele symptonen van de patient.

Voor vragen, opmerkingen of bestellen kunt u terecht op het blog propstra-homeopathie.nl of bel 06-53456597

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *